1.Roland Na jałowej, spieczonej ziemi, przypominającej planetę po apokaliptycznej zagładzie czy jeden ze światów równoległych, istniejących obok naszego, pozostały tylko ślady dawnej upadłej cywilizacji. Ten złowrogi świat przemierza Roland, ostatni z dumnego klanu rewolwerowców, ścigając człowieka w czerni, który posiadł tajemnicę Wieży - mistycznego miejsca, gdzie być może uda się rozwiązać zagadkę czasu i przestrzeni. Podczas wędrówki musi stawić czoła opętanej kapłance, spotyka szalonych osadników, gadającego kruka, zamieszkujące podziemia mutanty oraz pochodzącego z Ziemi chłopca, Jake`a.
2.Powołanie trójki Po konfrontacji z człowiekiem w czerni Roland budzi się na brzegu Morza Zachodniego, gdzie odnajduje drzwi - wrota czasowe umożliwiające mu przeniknięcie do Ameryki drugiej połowy XX wieku. W Nowym Jorku spotyka troje wybranych: młodego Eddie Deana, piękną Odettę Holmes i Jacka Morta, seryjnego zabójcę. Wraz z nimi powraca do swojego świata. W krucjacie przeciwko siłom zła zyskuje nowych sprzymierzeńców, którzy pomogą mu w misji rozwikłania tajemnicy Mrocznej Wieży.
3.Ziemie jałowe "Roland z Gilead ma nowych towarzyszy krucjaty - Eddie`ego i Susannah. Dla obojga rozpoczyna się czas nauki, zdobywania nowych umiejętności; tymczasem rewolwerowiec stopniowo traci zmysły. Spotkanie z leśnym potworem podsuwa im nowy trop w poszukiwaniach Wieży. Szlak wędrówki wiedzie całą trójkę przez leśne ostępy, prerie z kryjącymi się w trawie demonami... Na koniec czeka ich największe wyzwanie - pojedynek ze sztuczną inteligencją sterującą naddźwiękowym pociągiem..."
4.Czarnoksiężnik i kryształ Trójka Przyjaciół wygrywa pojedynek na zagadki i uchodzi z z życiem z zastawionej pułapki. W konfrontacji z maszyną zwycięzcą zostaje młody Eddie. Bohaterowie docierają do Topiki we współczesnej Ameryce, zniszczonej i zdziesiątkowanej przez epidemię zabójczej grypy. Rolad decyduje się opowiedzieć współtowarzyszom o swojej młodości, o walce, po której stał się prawdziwym rewolwerowcem. Wspomina pierwszą wielką miłość - Susan Delgado. W jego historii pojawia się czarownica przechowująca tajemnicza kryształową kulę, dzięki której osoby obdarzone magicznymi zdolnościami mogą oglądać wydarzenia dziejące się z dala od nich.
5.Wilki z Calla Calla Bryn Sturgis, miasteczka położonego w miejscu zwanym Pograniczem, zbliżają się hordy Wilków - tajemniczych, uzbrojonych po żeby stworów w wilczych maskach. Regularnie co dwadzieścia parę lat przybywają z krainy zwanej Jądrem Gromu, napadają na mieszkańców okolicznych miejscowości i porywają ich dzieci. Poddane bliżej nieokreślonym, złowrogim rytuałom dzieci wracają jako pokury, istoty upośledzone umysłowo. Mieszkańcy Calla proszą Rolanda z Gilaed i jego towarzyszy o pomoc. Roland postanawia przerwać poszukiwania Mrocznej Wieży, by stawić czoło napastnikom. Jeszcze nie wie, że od wyniku tej bitwy będzie zależał los Świata Pośredniego...
6.Pieśń Susannah Podczas bitwy z Wilkami, Susannah Dean trafia przez portal czasowy do Nowego Jorku roku 1999. Jej ciałem zawładnął demon, Mia, który chce, by urodziła jego dziecko. Tymczasem Roland i jego towarzysze powracają do USA. Ich celem jest odszukanie Susannah, a także zapewnienie bezpieczeństwa pięknej róży, od której zależą losy wszystkich światów, rosnącej na pewnej niezagospodarowanej nowojorskiej działce.
7.Mroczna Wieża Członkowie ka-tet zostają rozdzieleni. Pere Callahan toczy w nowojorskim Dixie Pig swój ostatni bój z wampirami. Susan jest świadkiem narodzin potwornego Mordreda i widzi, jak przeistaczające się w pająka niemowlę pożera Mię - własną matkę. Roland i Eddie utknęli w innym świecie - Maine, 1977 - i bardzo pragną połączyć się z resztą ka-tet.
|